آخرین اخبار
۰۳ آبان ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۸
اوکراین زنان را به میدان جنگ می‌فرستد؟ | هل دادن به جبهه‌های نبرد علیه روسیه
بازدید:۴۰۶
صد آنلاین | اظهارات جنجالی ایوان تیموشکو: آمادگی زنان برای نبرد با روسیه، آیا این تصمیم درست است؟ برای روشن شدن موضوع ادامه خبر را بخوانید.
کد خبر : ۱۲۱۹۴۰

به گزارش صد آنلاین،در بحبوحه جنگی که اوکراین با روسیه در آن گرفتار است، مقامات اوکراینی به طور جدی به دنبال تقویت نیروهای نظامی خود هستند. در این راستا، ایوان تیموشکو، رئیس شورای سربازان ذخیره نیرو‌های زمینی اوکراین، پیشنهاد داده است که زنان نیز باید فراخوان و آموزش ببینند تا به جبهه‌های نبرد اعزام شوند.

 

 

این حرکت به عنوان یک تلاش برای آماده‌سازی در برابر بدترین سناریوهای ممکن در جنگ، با هدف افزایش انگیزه و مقاومت در برابر دشمنان تلقی می‌شود. در حال حاضر، دولت اوکراین همچنین پیش‌نویس قانونی را برای ثبت نام زنان به پارلمان ارائه کرده است که شامل ثبت نام نظامی برای زنان شاغل در حوزه‌های پزشکی و دارویی می‌شود.

 

 

رئیس شورای سربازان ذخیره نیرو‌های زمینی اوکراین، خواستار فراخوان و آموزش زنان برای اعزام به مناطق جنگی و نبرد با روسیه شد. ایوان تیموشکو، رئیس شورای سربازان ذخیره نیرو‌های زمینی اوکراین خواستار فراخوان و آموزش زنان قبل از اعزام به نبرد شد. این درحالی است که ارتش این کشور در جنگ با روسیه متحمل شرایط سختی شده است.

 

 

براساس گزارش آر تی، تیموشکو در مصاحبه با روزنامه اوکراینی Strana گفت: ما باید برنامه‌ای داشته باشیم که بدترین سناریو اتفاق بیفتد، در حالی که بهترین (سناریو) خود به خود خواهد آمد. به سناریو و پیامد‌های منفی عملیات نظامی همیشه به بدترین شکل نگاه می‌شود، آیا ما اکنون نیاز به جذب نیرو داریم؟

 

 

وی افزود که هرچه مردم بیشتر آموزش ببینند و آمادگی مقاومت را داشته باشند، انگیزه دشمن کمتر خواهد شد. اوایل این ماه، والری زالوژنی، سفیر اوکراین در انگلیس گفت که مقامات اوکراین ممکن است بعدا زنان را استخدام کنند.

 

 

در همین راستا دولت اوکراین پیش‌نویس قانونی را به پارلمان خود ارائه کرد که در آن ثبت نام نظامی برای زنانی که مایل به گذراندن خدمات اولیه سربازی هستند پیشنهاد می‌شود.

 

 

دولت اوکراین اولین گام‌ها برای اعزام زنان جوان به جبهه را برداشته است. از اول اکتبر ۲۰۲۳، همه زنان شاغل در حوزه‌های پزشکی و دارویی باید به مراکز استخدام محلی مراجعه می‌کردند. آنها باید ثبت نام کرده و از خروج از کشور منع می‌شوند. به گفته منابع آگاه حداقل پنجاه تن از کادر پزشکی و درمانی زنان اوکراینی تا این‌جا در دونباس جان خود را از دست داده‌اند.

اشتراک گذاری:
برچسب ها :
ارسال نظر
تازه‌ها
پربیننده‌ها پربحث‌ها